اخبار حوزۀ فرهنگ و هنر

ایمنا:اولین سری «فلسفه و هنر زندگی» در راه است

خبرگزاری ایمنا: خشایار دیهیمی از انتشار پنج جلد نخست مجموعه‌ 50 جلدی «فلسفه و هنر زندگی» در روزهای آینده خبر داد.
به گزارش ایمنا، این مترجم درباره انتشار این کتاب‌ها گفت: «کمونیسم رفت و ما ماندیم و حتی خندیدیم»، «بخشودن»، «ذهن خدا»، «بندگی خودخواسته»و «من» عنوان پنج جلد نخست مجموعه ۵۰ جلدی «فلسفه و هنر زندگی» است که آماده چاپ شده و تا پایان فروردین از سوی انتشارات «گمان» منتشر می‌شوند.
او افزود: قرار است هر ماه دو جلد از این مجموعه به چاپ برسد.
به گفته دیهیمی، مجموعه‌ «فلسفه و هنر زندگی» عنوان مجموعه‌ای از کتاب‌ها با موضوعات مختلف است که هر یک از کتاب‌های آن به موضوع خاصی از جمله فلسفه‌ زیستن، زندگی، بخشیدن، ترس، ملال، درد، امید، کار، بیماری، پول، تفریح و … اشاره دارد. کتاب‌ها ترجمه‌هایی از نوشته‌های فیلسوفان و اندیشمندان مختلف جهان درباره‌ موضوعات گوناگون است.
او درباره نخستین جلد این مجموعه که نام «کمونیسم رفت و ما ماندیم و حتی خندیدیم» بر آن نهاده شده است گفت: این کتاب شامل چند خاطره به روایت زنی است که در دوران حکومت کمونیسم و در دوران فروپاشی یوگسلاوی و آغاز جنگ در کشورهای تحت سلطه کمونیسم زندگی کرده است. همچنین کتاب شامل مقاله‌ای درباره احوال زنان در کشورهای کمونیستی است.
این مترجم درباره جلدهای دیگر این مجموعه نیز اظهار کرد: به طور کلی این کتاب‌ها راجع به تجربیات زندگی و این‌که چگونه زندگی کنیم که بهتر و سالم‌تر باشیم است؛ برخی از آن‌ها به نقد برخی از تجربیات زندگی می‌پردازند و برخی پیشنهادند.
دیهیمی درباره حضور این کتاب‌ها در نمایشگاه کتاب تهران نیز گفت: متأسفانه به دلیل این‌که انتشارات گمان نوپاست شرایط حضور در نمایشگاه به ما تعلق نگرفت، زیرا هنوز به اندازه‌ای که جزو ضوابط حضور در نمایشگاه اعلام شده کتاب چاپ نکرده‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *