به تازگی ترجمۀ مقاله ای با عنوان “A framework for facilitating classroom dialogueرا در مؤسسه آغاز کرده ام. در این مقاله پروفسور مان گری گوری به ارائۀ چهارچوبی می پردازد و معتقد است که به کارگیری این چهارچوب در کلاس های درسی فلسفه برای کودک و نوجوان می تواند در جهت تسهیل روند گفتگوی میان دانش آموزان سهم به سزایی داشته باشد. از نظر او تسهیل گرانی که به هدایت گفتگو در کلاس های فلسفه برای کودک و نوجوان می پردازند باید با این چهارچوب آشنایی داشته باشند تا به خوبی بتوانند گفتگوی میان دانش آموزان را تسهیل کنند و در پایان از طریق این گفتگو راه حل های رضایت بخشی پیش پای دانش آموزان در برابر پرسش های فلسفی آن ها قرار گیرد.
این مقالۀ 30 صفحه ای قرار است در جلد سوم کتاب گفتگو با پیشگامان فلسفی
که توسط گروه فلسفه برای کودک و نوجوان پژهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
منتشر می شود، آورده شود.