اخبار موسسه, یادداشت ها

درباره برنامه های فصل تابستان مؤسسه رویش دیگر

در این پست می خواهم به توضیح کوتاهی درباره برنامه های آینده مؤسسه در فصل تابستان بپردازم. در این فصل همچون چهار فصل گذشته برگزاری سمینارهای مؤسسه در حوزه های فلسفه(تاریخ فلسفه و فلسفه های مضاف)، ادبیات(داستان کوتاه، ادبیات جهان و ادبیات معاصر ایران)، روان شناسی(مکاتب روان شناسی و روان شناسی اجتماعی) و ادراک هنر ادامه خواهند داشت؛ با این تفاوت که سعی خواهیم کرد این سمینارها را به جای دو هفته در میان، هر هفته برگزار کنیم. در این زمینه برنامه این سمینارها تا آخر خردادماه بر روی سایت مؤسسه اعلام خواهد شد.
همچنین برگزاری دوره های آموزشی- ترویجی از دیگر برنامه های مؤسسه برای فصل تابستان است. در این زمینه  برگزاری دوره های کوتاه آموزشی “استدلال یا سفسطه؟ حق با چه کسی است!”، ” نوشتن خلاق”، “از گفتن تا نوشتن”، “نگاه زیبایی شناختی به تاریخ بیهقی”، “فلسفه در عمل: ویژه شکاکیت” و یکی دو دوره دیگر در زمینه روان شناسی در دستور کار مؤسسه قرار دارد. عناوین دوره هایی که در زمینه روانشناسی برگزار خواهد شد هنوز قطعی نشده است و به زودی بر روی سایت مؤسسه اطلاع رسانی خواهد شد. همچنین طرح درس دوره ای آموزشی با عنوان “داستان نویسی خلاق” به زودی در بخش طرح درس های سایت مؤسسه قرار خواهد گرفت. این دوره آموزشی بلند مدت در طی سه دورۀ ده جلسه ای و برای اولین بار در مؤسسه  برگزار خواهد شد که البته مخاطبین می توانند برای هر دوره به صور مجزا ثبت نام کنند.

از دیگر برنامه های مؤسسه برای این فصل برگزاری نشست های ویژه پیرامون حوزه های مطالعاتی مؤسسه است. در این ارتباط از اواسط تیرماه یک دوره نشست ده جلسه ای با عنوان” داستان خوانی: نقد و بررسی داستان کوتاه” به صورت یک هفته در میان در محل مؤسسه برگزار خواهد شد.  همچنین برگزاری نشستی با محوریت نقد یکی از رمان های معاصر ایران  با حضور محمد رحیم اخوت در اوایل شهریورماه در دستورکار مؤسسه قرار دارد.

سرانجام،  تکرار سمینارهای که در فصل های گذشته مورد استقبال مخاطبین قرار گرفته اند، از دیگر برنامه های مؤسسه برای فصل تابستان است. برای نمونه سمینار”نسبت تکنولوژی با اخلاق و زیبایی شناسی” در اواخر تیرماه دوباره برگزار خواهد شد. همچنین سمینارهای “آشنایی با مکتب فلسفی اگزیستانسیالیسم” و “اگزیستانسیالیسم و هنر و ادبیات” تکرار خواهند شد.

من و دیگر دوستانم در مؤسسه مطالعاتی رویش دیگر همچون گذشته مشتاق دیدار شما هستیم.

محمد رضا واعظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *