یادداشت ها

پنجمین همایش بین المللی علوم شناختی- دیویدسون و شک گرایی

پنجمين همايش بين المللي علوم شناختي، از 17 تا 19 ارديبهشت امسال به همت پژوهشكده علوم شناختي و همكاري تعدادي از مراكز علمي و دانشگاهي كشور در سالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود. محورهای اصلی این همایش حوزه های علوم اعصاب شناختي، روانشناسي شناختي، زبان شناسي شناختي، آموزش و پرورش شناختي، هوش مصنوعي و فلسفه ذهن است. در این زمینه  چکیده ای از مقاله من در حوزه فلسفه ذهن روز چهارشنبه  هجدهم اردیبهشت از ساعت 10:30 تا 11:50 صبح ارائه می شود. عنوان مقالهDavidson and global skepticism: A response to prof. Otavio Buenoاست. شما می توانید از طریق کلیک بر روی عنوان مقاله از عناوین دیگر ارائه ها در زمینه فلسفه ذهن در این کنفرانس مطلع شوید.

توضیحاتی مختصر درباره مقاله:

دونالد دیویدسون، يكي از بزرگترين فيلسوفان تحليلي آمريكا، با طرح نوع جدیدی از برون گرایی و با استفاده از نظریه تعبیر ریشه ای خود، نظریه ای انسجام گرایانه درباره صدق و معرفت ارائه می کند و سعی می کند به حل مسئله ای که توسط نوع خاصی از شک گرایی مطرح شده است،  بپردازد؛ در این زمینه پروفسور اوتاویو بوئنو در مقاله ای با عنوان “دیویدسون و شک گرایی” بر آن است تا نشان دهد علی رغم این که نظریه انسجام گرایانه دیویدسون جذابیت های زیادی دارد، اما دربرگیرنده پاسخی به هیچ یک از انواع شک گرایی عمومی، یونانی و بخت آزمایی نیست. من در این مقاله به نقد کار پروفسور بوئنو در ارتباط با دو ایرادی که توسط ایشان بر استراتژی ضد شک گرایانه دیویدسون وارد شده است، می پردازم و با ارائه دلایلی بر له استدلال ضد شک گرایانه دیویدسون نشان خواهم داد که ایرادات فوق و پاسخ شک گرایی عمومی هیچ یک نتوانسته اند از اعتبار استدلال ضد شک گرایانه دیویدسون بکاهند.

در آینده  گزیده هایی از متن مقاله که قرار است در پنجمین همایش بین المللی علوم شناختی ارائه شود، آورده خواهد شد. همچنین علاقه مندان به محورهای همایش می توانند جهت كسب اطلاعات بيشتر به آدرس  http://www.iricss.or مراجعه کنند. 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *