اخبار موسسه

گزارش سمینار جامعه مصرفی و محیط زیست

با تغییر برنامه ای که رخ داد، سمینار “جامعه مصرفی و محیط زیست” به جای سمینار “آیا پیام های ترسناک افراد را ترغیب می کند؟” در روز یکشنبه 3 شهریور، ساعت ۱۸  با ارائه آقای امیرحسین رهبری در انجمن جوانان اصفهان شناسی در موسسه مطالعاتی رویش دیگر با حضور تعدادی از علاقه مندان برگزار شد.

با توجه به اینکه ما از نظر زیست محیطی در شرایط بحرانی به سر می بریم و این بحران، سلامت و حیات تمام انسان ها و دیگر موجودات زنده را در خطر بسیار جدی قرار داده، نیاز به اقدامات فوری برای جلوگیری از روند سریع تخریب محیط زیست بسیار ضروری است. یکی از این اقدامات، تغییر نوع و روش زندگیمان متناسب و هماهنگ با طبیعت است. به همین علت این موضوع که مرتبط با سبک زندگی است برای سمینار انتخاب شده است.

 

در این سمینار ابتدا به این موضوع پرداخته شد که چرا دولت ها و بسیاری از مردم به موضوع مصرف و جامعه مصرفی به عنوان یک مسئله زیست محیطی نگاه نمی کنند و سپس با ارائه آمار، رشد این فرهنگ و جایگاه آن در جهان امروز مشخص و در ادامه اعلامیه ای برای مصرف زیست محیطی ارائه شد.

لازم به ذکر است که این سمینار قبلا با موضوع “آیا مصرف بیشتر موجب خوشبختی می شود؟” در سازمان مردم نهاد طبیعت یاران توسط آقای رهبری ارائه شده بود.

سعی شده که پاورپوینت ارائه شده در این سمینار تا آنجایی که امکان دارد کامل باشد تا به عنوان منبع قابل استفاده ای برای دیگر عزیزان علاقه مند البته با ذکر منبع مورد استفاده قرار بگیرد.

جامعه مصرفی و محیط زیست

2 دیدگاه در “گزارش سمینار جامعه مصرفی و محیط زیست

  1. mrvaez گفت:

    ممنون امیرحسین جان. من به شخصه خیلی استفاده کردم از این سمینار. به دوستان هم پیشنهاد می کنم پاورپینتی را که آقای رهبری زحمت کشیدند تهیه کردند، مطالعه کنند. ارزش مطالعه داره.

  2. مرتضي چه گوني گفت:

    اميرحسين جان مطالب رو كامل خوندم خيلي عالي بود و سپاس از تو واسه همه تلاشهايي كه در جهت بسط و توسعه فرهنگ زيباي صلح و محيط زيست انجام ميدي
    😀

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *