اخبار موسسه, گزارش برنامه ها

گزارش سمینار آشنایی با صناعت شعری نیما با نقدی بر شعر ” ری را”

P1050908 سمینار آشنایی با صناعت شعری نیما با نقدی بر شعر “ری را”  با ارائه سرکار خانم ریحانه واعظ شهرستانی روز یکشنبه 26 خرداد ساعت 18 با حضور تعدای از علاقمندان  برگزار شد. در ابتدا به بررسی ویژگی های شعر نیمایی پرداخته شد از جمله این که نیما معتقد است که شعر را باید عینی و واقعی کرد تا بتوان با دنیای خارج ارتباط برقرار نمود. نیما در 4 حوزه کار جدید و تاثیرگذاری در شعر انجام داد که باعث بوجود آمدن شعر نیمایی و شعر نو گردید. وی در زبان، روایت، وزن شعر و ساختار شعر تحول ایجاد نمود.

در ادامه  پس از آشنایی با ویژگی های شعر نیمایی به نقد شعر ” ری را ” پرداخته شد  و تمامی موارد عنوان شده  در شعر بحث شد. همچنین در این جلسه به چهار نقد مختلف از منتقدین مطرح شعر نیما اشاره گردید و در پایان این جلسه با بحث و گفتگوپیرامون مباحث ارائه شده پایان یافت.

تا کنون سمینارهای “نقد فرمالیستی شعر نشانی سهراب” و “بررسی صناعت شعری نیما همرا با نقد و بررسی شعر ری را” در حوزه ادبیات معاصر ایران در طی دو فصل گذشته در مؤسسه توسط خانم ریحانه واعظ شهرستانی ارائه شده است. این مبحث در فصل تابستان با ارائه نقدی بر یکی از اشعار احمد شاملو ادامه خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *