اخبار حوزۀ فرهنگ و هنر, اخبار مؤسسه در مطبوعات

گزارش خبرگزاری ایمنا درباره نشست دین و دینداری در دنیای مدرن

به گزارش ایمنا، موسسه رویش دیگر که پیش از این سلسله نشست هایی را با محوریت عقلانیت و مدرنیته برپا نموده است، بار دیگر نشستی را با محوریت همین موضوع و با عنوان دین و دینداری در دنیای مدرن برگزار نموده است.
محمدرضا واعظ مسول برگزاری این نشست در این باره گفت: مجموعه این نشست ها پیش از این به بررسی مبانی عقلانیت و مدرنیته در حوزه های مختلفی چون ادبیات ، فلسفه و روان شناسی پرداخته است و موضوع دور افتادگی انسان از طبیعت و راهکارهای مقابله با این مسئله را مورد کاوش قرار داده است.
وی در ادامه گفت: بی شک با رشد سریع تکنولوژِی در جوامع قادر هستیم فواید و مضرات آن را در زندگی شخصی و جمعی خودمان احساس کنیم.
واعظ ضمن اشاره به اهمیت رابطه دین با مدرنیته گفت: در این میان یکی از مسائل مهم برای انسان مسئله دین و دینداری است. نخست اینکه در این شرایط چگونه می توان یک دیندار واقعی باقی ماند و دوم اینکه راهکارهای دین در برخورد با این مسائل و معضلات چیست؟
واعظ افزود: این نشست در روز 30 آبان ماه ، با سخنرانی الهه ایزدی دانش آموخته رشته جامعه شناسی است که در موسسه رویش دیگر واقع در خیابان بزرگمهر، روبه روی بیمارستان صدوقی، ابتدای کوچه طاووسی، مجتمع اداری جام، طبقه اول، واحد 2 برگزار می شود.

منبع خبر:

http://www.imna.ir/vdcfjtdyjw6d00a.igiw.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *